01.06.2011

Mitt rom i 3D

Dette er 'hjelpearket' jeg brukte under kalkerpapiret for at 3D tegningen skulle bli riktig.
En rute er 50cm i virkeligheten.

Dette er bare en prøve av hvordan jeg lager et rom i 3D.
Her kunne jeg sette inn hva jeg ville, så jeg satte inn pax skyvedørsgarderoben fra Ikea og Barmio kommoden.

Her ser du at jeg ennå ikke er ferdig, men jeg har satt inn gjørnet hvor kommoden skal stå, vinduet og sengen.

Det var ganske vannskelig å skjønne hvordan jeg skulle
klare å tegne sengen i begynnelsen. Men så fikk jeg hjelp
av Anita som fortalte meg hva jeg skulle gjøre.
Jeg startet med å lage en firkant ettersom hvor stor sengen var,
så et kryss med 8 streker i firkanten.
Deretter delte jeg alle 8 strekene i 3 deler,
tegnet sirkelen, tegnet to streker rett opp og lagde en firkant til
å gjorde det samme som nede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar