08.06.2011

Rommet mitt

Rommet jeg valgte å innrede er til ei jente på 17 år,
som har interesser som musikk, lesing og tv titting.
Hun har også behov for å sove, oppbevare klær og
andre gjenstander som smykker, filmer og sminke.
Soverommet befinner seg  i 2. etasje i en enebolig med utsikt utover Glomma.
Rommet er opprinnelig moren til jenta sitt, grunnen til at hun skal ha dette rommet er fordi møblene passer bedre inn i dette rommet i og med at det nåværende rommet til jenta er formet som en L og har skråtak.
Tapeten skal fjernes, mens gulvet skal beholdes. Rommet har en Pipe som står til venstre når du kommer inn døren. Målestokken er 1:50, for at rommet skal få plass på arket.

Jeg syntes det ser ryddigere ut å ha møblene inntil veggene i dette rommet.
Rommet har pipe, balkong og vegg som stikker ut så det fineste er at det er åpent på midten.

Sengen jeg valgte er en hvit Angel seng med omkrets på 250 cm og har en tykk madrass.
Jeg valgte å plassere sengen under vinduet hvor den passer fint inn med lyset som skinner inn fra vinduet om morgenen. Jeg kunne ikke ha tenkt meg å plassert sengen i et annet sted i rommet siden da det ville ha sett overmøblert ut, i og med at sengen er så stor.
En kan fint gå på begge sider av sengen.
Tv'en er plassert i passe høyde på veggen til at brukeren kan se på tv fra sengen.
Tv'en er en gjenstand brukeren ville beholde fra før.
Sengen er hvit, som symboliserer renhet og som er lett å holde vedlike.
Jeg valgte også å ha med noen moderne lyse puter som passer til resten av interiøret i rommet.

Kommoden består av 6 skuffer som lett kan taes ut og inn av selve kommoden.
Kommoden passer i nedre høyre hjørnet fordi veggen stikker litt ut, og kommoden får akk plass til å dekke den. Den er lys som resten av interiøret, bare det at den er grå som egentlig kjærer seg, men siden den er så lys så er det bare stilig.

Grunnen til at jeg valgte Pax skyvedørsgarderobe fra Ikea i lyst tre var fordi jeg syntes det var praktisk i og med at det ikke støver så mye og at garderobeskapet ser større ut i lyse farger.'
Jeg valgte å kjøpe 2 fordi brukeren av dette rommet trenger god plass til oppbevaring av klær.
Jeg plasserte skapene oppe i venstre hjørnet ved pipa fordi jeg syntes der var morsomt at det var plass i bredden fra veggen til pipa.
Både plasseringen og fargen på garderoben gjør at rommet blir virkenes ryddigere, roligere og renere. Skapene er også veldig lette å holde rene.

De at jeg valgte 3 speil kommer av at jeg syntes det ble kult, bare ett speil hadde gjort rommet litt tørt og kjedelig. Det at det ble svarte rammer var egentlig en tilfeldighet i og med at jeg lette etter lange speil. De svarte rammene markerer speilet slik at du legger godt merke til det fordi rommet er lyst og rammene er mørke.

Den lille kista var noe jeg satt inn i rommet for å fylle litt plass, den er liten,lett, praktisk å oppbevare småsaker i og moderne.

Jeg hadde egentlig tenkt til å bruke hvite gardiner, men jeg syntes det ble finere uten siden alle karmene er hvite. Jeg kunne godt ha satt inn en blomstervase i det ene vinduet, som hadde gjort hele rommet så mye stiligere utseendemessig. Det angrer jeg litt på at jeg ikke har fått gjort.
Men resten er jeg kjempe fornøyd med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar