01.06.2011

Resultater av rommet mitt


Plan m/ snitt
Her ser du soverommet mitt ovenifra med snitt.
Jeg har brukt målestokk 1:50 i og med at rommet er så stort, derfor blir det så liten tegning.

Jeg valgte dette rommet, som oprinnelig er moren min sitt, fordi jeg syntes det er så fint og møblene jeg fant passer bedre inn her enn på rommet mitt som er formet som en L.
Plan m/møbler
I tegning nr 2 har jeg plassert møblene slik jeg vil ha de.
Jeg syntes det ser ryddigere ut å ha møblene inntil veggene i dette rommet, derfor valgte jeg å plassere sengen under vinduet hvor jeg syntes den passet inn med lyset som skinner inn fra vinduet. Jeg kunne ikke ha tenkt meg å plassert sengen i et annet sted i rommet side da ville det sett overmøbler ut. kommoden som jeg har satt nederst til høyre, passer der fordi veggen er litt bredere enn kommoden. Garderobeskapene satte jeg der fordi det var litt morsomt at det var plass i bredden fra veggen til pipa.


Snitt A-A
Grunnen til at jeg valgte Pax skyvedørsgarderobe fra Ikea i lyst tre var fordi jeg syntes det var praktisk i og med at det ikke støver så mye og at garderobeskapet ser større ut i lyse farger. Jeg valgte å kjøpe to fordi brukeren av dette rommet er veldig glad i å shoppe nye klær. Skapene er også veldig lette å holde rene.
Det at jeg valgte tre speil var fordi jeg syntes det ble kult, kun et speil hadde gjort rommet litt tørt og kjedelig. Det at det ble svarte rammer rundt speilet var egentlig en tilfelighet i og med at jeg lette etter store speil. De svarte rammene markerer speilet slik at du legger godt merke til det fordi rommet er lyst og rammene er svarte. Den lille kista var noe jeg satt inn i rommet for å fylle litt plass,
den er liten, praktisk, lett og moderne.

Snitt B-B
Denne veggen er jeg mest fornøyd med.
Her har jeg valgt en hvit Angel seng med omkrets på 250 cm og en tykk madrass og moderne lyse puter som passer til resten av interiøret i rommet. Jeg plasserte sengen under vinduet hvor lyse skinner inn om morgenen for en god start på dagen. Sengen er hvit som symboliserer renhet og som er lett å holde vedlike. En kan fint gå på begge sider av sengen og Tv'en er plassert i passe høyde på veggen slik at brukeren kan se på tv fra sengen. Kommoden er lys som resten av interiøret, bare det at den er grå som egentlig kjærer seg, men siden den er så lys så ser det bare stilig ut. Kommoden består av seks skuffer som lett kan taes ut og inn av selve kommoden.
Snitt C-C
Dette snittet ser veldig kjedelig ut egentlig, men helheten i rommet gjør det ryddig.Her kan du se baksiden på skyvedørsgarderoben som i virkeligheten er litt mer lik veggen, det er litt vanskelig å farge i og med at jeg verken har riktig farge på veggen eller garderoben. Det er ikke så mye å si om tv'en det er en svart 36'' HD flatskjerm, som brukeren ville beholde.
Snitt D-D
Her ser du døren som fører til balkongen.
Jeg valgte å ikke bruke gardiner, fordi jeg syntes det ble renere uten. Jeg kunne godt ha satt inn noen blomster og litt pynt
da, som hadde gjort hele rommet så mye bedre utseendemessig. Det angrer jeg på at jeg ikke har fått gjort. Men kisten og kommoden er jeg fortsatt veldig fornøyd med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar